Is een product niet meer voorradig of zichtbaar in het schap? Dan gaat bijna de helft (40%) van de shoppers niet over tot aankoop, of ze kopen het elders. De overige 60% koopt nog wel in de bezochte winkel. Hiervan stapt 26% over naar een ander merk, 19% koopt een variant van hetzelfde merk en 15% stelt de verkoop uit*.
Ander merk in winkelwagen
Deze cijfers onderstrepen hoe belangrijk het is om producten visueel vooraan te laten staan. Niet in de laatste plaats voor merken, die in het geval van out of stock in veel gevallen een concurrerend merk in het winkelwagentje zien belanden.
Altijd optimale zichtbaarheid
Onze SimpleClick push systemen garanderen optimale zichtbaarheid en een ‘volle look’. Tot de laatste verpakking. Geen ‘verdwenen’ producten meer, die achterin het schap in de vergetelheid liggen. En zonder dat handmatig spiegelen nodig is. Voor merkfabrikanten is een zelfspiegelende presentatie een oplossing die op alle fronten oplevert!
*bron: Distrifood